Besøk på Nasjonal-museet siste dag i mai.

Vi var en engasjert liten gruppe fra MH Bærum som besøkte Oslo den 31. mai og fulgte omvisningen «Norge rundt i Nasjonalmuseet». Munchs første versjon av «Skrik» omviserens kloke ord om den blod røde himmelen og angsten i bildet dannet en fin avslutning og ramme rundt omvisningen.

Så ble det kaffe og smørbrød i hyggelige omgivelser på et av museets spisesteder. Sosialt samvær ga rom for hverdags tema så vel som dialog om psykisk helse. Til slutt tok gruppen en ny runde på egen hånd; Valget falt bl.a. på kjolene til dronningene Maud og Sonia, Teodor Kittelsen rommet, norske kvinnelige malere – og litt mer Munch.

Dagen ble god, deltagerne var fornøyde og Nasjonalmuseet inspirerte til nytt besøk.