Breddegave

Gjøre stas på lagene og frivilligheten

Lag og foreninger fra Kongsberg og omegn mottok tirsdag breddegave fra Sparebank 1 Stiftelsen BV. Totalt delte Sparebank 1 Stiftelsen BV ut 1.165.000 kroner – penger som skal bidra til lavere terskel for å delta og nye møteplasser i lokalsamfunnet.

I den nye kantina til Sparebank 1 Sør-Norge i Storgata 7 var frivillige, ildsjeler og lag representanter samlet for å ta imot støtte som på ulike måter skal komme lokalsamfunnet til gode.

– Det er rett og slett for å støtte opp under alt det gode arbeidet de gjør, og ikke minst frivilligheten. Det er så mye bra frivilligheten gjør, sier rådgiver Mona Bay Sørensen i Sparebank 1 Stiftelsen.

ROSER FRIVILLIGHETEN: Rådgiver i Sparebank 1 Stiftelsen, Mona Bay Sørensen, understreker viktigheten av å støtte det gode arbeidet lag og foreninger gjør for fellesskapet. Foto: Elisabeth Grøstad Lie

Hun peker på at gavene finansieres gjennom bankens overskudd.

– Deler av overskuddet går tilbake til lokalsamfunnet. Det er viktig for oss å gjøre stas på lagene og frivilligheten. De fortjener å skinne, sier hun.

For mange handler pengene om én ting: å sørge for at flest mulig deltar.

Tusen takk til Heidi Hauge og Kirsti Skaug for at dere representerte lokallaget vårt da ingen andre hadde mulighet.